L'externalitzaci├│ dels serveis al sector hoteler.

 

Delegar en empreses especialitzades alguns, o la major part, dels processos productius dels establiments hotelers ( Secci├│ : Opini├│ Diari de Girona)

Publicado por FAMASE el 29/11/2014 (CAT)


 



La profunda crisi que està patint el sector hostaler de les contrades gironines, sobre tot quant a rendibilitat, està obligant als empresaris a exprimir al límit la seva la imaginació per tal d'intentar salvar la subsistència de les seves indústries. I una de les solucions a la qual molts estan acudint per tal d'intentar reduir costos és externalitzar, encara que no tots de cop, els  serveis que ofereixen als seus clients i com es relacionen amb els seus col·laboradors en matèria de reserves.



 La idea consisteix a delegar en empreses especialitzades alguns, o la major part, dels processos productius dels establiments hotelers. De fet, ja fa algun temps que molts empresaris tenen delegats serveis primaris, com la neteja, roba de llits i de menjador, el servei d'habitacions, i àdhuc els serveis de alimentació mitjançant empreses de càtering. És en aquest escenari a on cal plantejar-se la vertadera utilitat de l'externalització dels serveis, i els riscs que representa recorre a aquest sistema de manera excessiva  i/o  incontrolada.



L'elevat nombre de processos necessaris per fer funcionar correctament un hotel, i la varietat dels mateixos, que ja actualment es deixen en mans alienes per molts propietaris d'establiment, fa que el repte avui en dia no està en la mateixa externalització, si no en la forma i manera que es gestiona. Perquè subcontractar un servei  de cap manera suposa desentendre's i lliurar-se de maldecaps, si no que implica establir noves maneres de control que permeten mantenir intacta la identitat de l'establiment i evitar que es perdi el contacte directe amb el client conservant aquell caliu que, al contrari de la fredor de les tecnologies i mètodes moderns, humanitza l'activitat hotelera.



Per altra part, cal no oblidar que a nivell legal l'empresa hotelera té plena responsabilitat subsidiària tan en matèria salarial, com fiscal, així com en qüestions de seguretat laboral, amb l'agreujant que la falta de definicions precises de l'actual legislació implica alts riscos en matèria de responsabilitats per l'empresari. Per descomptat dependent del servei que es vol externalitzar la situació pot ser molt diferent. Alguns processos, com els tecnològics, suposen un major grau de beneficis  amb un menor risc.../...



Mes info a la publicació original Diari de Girona


 

>> Ver todas las noticias